Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Premature Baby tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers

LilySlim Diet days tickers

LilySlim - Personal pictureLilySlim Diet days tickers

Wednesday, 26 October 2011

punah punah...Part 2

balek dari umah yong aku....kitorang gi singgah minum petang kat Jalan Raja Jumaat pekena rojak mamak + mihun sup + cendol...baba dah jeling jeling kat aku sambil kata.."ma..boleh ke nih...?" aku just ckp kat dia.."mama.. cuma mkn sejemput sejemput je ekk belen baba abiskan ok"...hehehe sian baba jadik alam flora..tukang mengabiskan makanan..takpe biar baba gundu jangan mama...alaaa metabolisme baba tinggi berbanding mama...makan bnyak mane pun baba muke je nampak chubby badan steady lagi..hihi

gitu laa kalo hari coti..makan makan makan....lelebih lagi bila kluar je dari rumah...huhuhuhu sampai je umah mula kejar timbang dengan cermin panjang...posing kat depan cermin..errkkk! mmmm...

punah punah...Part 1

nihhh yang malas kalo coti nihh hehehe..sebab diet aku pun hancur berkecaiiii...pagi pagi dah gi terpacak kat gerai Nasi Lemak kolam pancing..huhuuu nasi lemak sambal sotong walllaaahhh dengan nasi nye yang panas berasap..kuah sambal sotong yang merah pekat berkilat..melimpahi nasi yang masih panas panas berasap...huhuu godaan godaan...bau pandan yang menusuk hidunggg...aduuhhh sungguh dasat skali iklan nasi lemak aku...ha ha ha harap maaf ye gambar tidak boleh di pamerkan di sini kerana di khuatiri akan menaikkan nafsu makan ku di lain hari....ahak ahak...

ermmmm...syokk sangat bila kapel kita coti hari nih..Maisarah pun sronok je bila baba ada kat umah..ngada ngada dia pun terlebih lebih hari nih..apa apa pun mama sayangggg adek buah hati pengarang jantung hati mama..mmmmuuuuuaahhh...ok semua my lovely jommm bersiap kita nak gi lawat nenek umah mak yong pas sarapan kita blehh laa berangkat ok...

jam hampir ke pukul 9 pagi...aku dah bersiap siap nak pegi lawat mak..bukan jauh mane pun kalo jalan tak jem dlm 1/2 jam sampai le..hari nih jalan lenggang maklum le hari coti..perjalananku berjalan lancar alhamdulillah...sampai je umah yong.. aku terus menerpa ke bilik mak sambil mengelek Maisarah..tngok mak tngh baring sambil mata terpejam..ku kejut mak pelan pelan sambil urut urut tangan dia..takut dia terkejot..mak menyahut..lemah je bunyiknye...aku tanya "mak kenapa nihh..? dah sarapan dah..?" "dah..sarapan roti je.." balas mak...."mak kenapa nih..lemah je..demam lagi ke..?" bertalu soalan aku...yong aku takde gi hantar barang dagangannya kata anak buah aku...

aku melepak tepi katil mak sambil kepok Maisarah..akhirnya mak bersuara..oowwhh rupanye dia baru lepas bersenam kakak aku kerjakan dia hari nihh..padan le dia lemah je...maklum le seharian asik baring je..time cuti2 nih le baru yong aku berkesempatan..

aku kate takpelahh untuk mak jugakkan..dia ngangguk je sambil tangannya main main ngan pipi Maisarah terkekek kekek si manja aku nihh..ngan neneknya..

Tuesday, 25 October 2011

alhamdulillah terlaksana sudah..

alhamdulillah rezeki adek ada tahun nih baba dapat sediakan untuk aqiqah adek..terlaksana sudah tanggungjawab baba..senang hati baba dan mama..sekarang nih semuanya di hujung jari tak perlu ada alasan untuk tidak melaksanakannya..

Dari Salman bin ‘Amir Ad-Dhabiy, dia berkata : Rasululloh bersabda : “Aqiqah dilaksanakan karena kelahiran bayi, maka sembelihlah hewan dan hilangkanlah semua gangguan darinya.” [Shahih Hadits Riwayat Bukhari (5472), untuk lebih lengkapnya lihat Fathul Bari (9/590-592), dan Irwaul Ghalil (1171), Syaikh Albani]

Dari Samurah bin Jundab dia berkata : Rasulullah bersabda : “Semua anak bayi tergadaikan dengan aqiqahnya yang pada hari ketujuhnya disembelih hewan (kambing), diberi nama dan dicukur rambutnya.” [Shahih, Hadits Riwayat Abu Dawud 2838, Tirmidzi 1552, Nasa’I 7/166, Ibnu Majah 3165, Ahmad 5/7-8, 17-18, 22, Ad Darimi 2/81, dan lain-lainnya]

Dari Aisyah dia berkata : Rasulullah bersabda : “Bayi laki-laki diaqiqahi dengan dua kambing yang sama dan bayi perempuan satu kambing.” [Shahih, Hadits Riwayat Ahmad (2/31, 158, 251), Tirmidzi (1513), Ibnu Majah (3163), dengan sanad hasan]

Dari ‘Amr bin Syu’aib dari ayahnya, dari kakeknya, Rasulullah bersabda : “Barangsiapa diantara kalian yang ingin menyembelih (kambing) karena kelahiran bayi maka hendaklah ia lakukan untuk laki-laki dua kambing yang sama dan untuk perempuan satu kambing.” [Sanadnya Hasan, Hadits Riwayat Abu Dawud (2843), Nasa’I (7/162-163), Ahmad (2286, 3176) dan Abdur Razaq (4/330), dan shahihkan oleh al-Hakim (4/238)]

Monday, 24 October 2011

bulan mengambang..pak ngah la yg baleekkk..

akhirnya kluar jugak ko hari nih tapi mcm tak lawas le pulak..mmmm just makan pil nih 2 biji ok kot..


nih pun yong aku yg perkenalkan..katenye mmg lawas pas mkn..aku try le plak..sakit tu takde laa sangat...tunggu dan lihat je laaa pas nih..huhuhu...patutnya 11hb dia sampai..but last month lewat 17hb 'dia' baru tiba..bulan nih 25hb plak baru 'sampai'...urgghhh.. whatever la..janji dia sampai..hihi... patut le angin baran mama nih asik melanda je ..2..3 hari nih...sian baba + adek jadik mangsa..nasib laaa baba memahami..thanks ba..luv u...

korang rasa tak ape yang aku rasa..?

hoyyyeee...esok baba coti dek..sempena deepavali..


so pada penganut penganut hindu..HAPPY DEEPAVALI FOR ALL OF YOU...bila aku nengok iklan iklan perpaduan rakyat Malaysia yang berbilang kaum..bulu roma aku meremang..sebak nak menagis mula menguasai diri..huhuhu ...itulaa namanye ada semangat patriotik...ha ha ha korang pernah rasa tak mcm tu...?

lagi satu bila perarakan menyambut HARI MERDEKA kat dataran Merdeka..pasti perasaan mcm tu terbit dalam diri aku...hihi lelebih lagi bila nengok barisan tentera laut..tentera darat bertambah meremang bulu tengkok bulu roma aku..korang rasa tak..?

malam tadi pun lepas gi econmart baba bawak ronda gi pekan klang jap..huuhuhu sakan memember bragama hindu kita bershopping nak raya laa katekan...mcm gak kita beraya semua nak beli..semua nak nampak baru baik dari segi pakaian..barang rumah..mcm mcm le lagi...tapi kitorang tak turun pun just ronda ronda tengok keindahan malam...

dalam perjalanan balek Maisarah tertido atas pangkuan aku..mmmm.. adek nih kalo bawak berjalan gini le gayanye suke tido pantang roda kereta tu pusing..mate dia pun lalok..hehehe..aper lagi sampai je kat umah terus tidokan dia..mama plak amek kesempatan..merehatkan kaki dengan foot patch..hihi

laa sayang sayang laa musyuk musyuk

tngh mama sibuk sibuk nak ke dapur rupanye baba dah balek..sian baba penat ..mama wat nasi goreng kampung + telur dadar + teh panas kegemaran baba..penat penat baba pun dia tak lupakan adek...sempat lagi mama snap 2 beranak nih dok main main..Maisarah pun happy giler bila baba dia balek..

maklum ler inilahh masa dia nak manja ngan babahnye..sok ppagi baba dah gi keje..siang je ada mama di sisi..tngok muka nakal Maisarah nih..bila flash kamera kene pada dia sibuk nak pandang kamera mama pastu..ishh sakan org nak amek gambar dia mula laa nak posing..ngada ngada..hihi.. luv both of u...u r sunshine in my life forever and ever..

econmart nak tutup kejar dapur arang

malam tadi gi econmart nak cari dapur arang..semata mata... hehe bagai tak sempat nanti siang ye..pasal hari tu ada nampak dapur arang tu kecik je sangat kiut...kalo bwk gi berkelah di pantai mcm sesuai je ngan family aku yg kecik nih...hehe...tapi econmart lagi 1/2 jam nak tutup dah adoiii..sempat ke lagi nih...baba kate sempat "jommmm..." mama dokong je Maisarah masuk dlm kete..vrooommmm..baba bawak..

sesampai je econmart hampir hampir nak tutup dah diorang tngh kemas kemas..ape lagi mama standby bukak langkah seribu terus menuju tmpat... di mana mama ada nampak dapur arang itu hari..pegi pegi je kat situ..aiiikk! mane peginye takkan dah abis kot...baba suh tanya budak econmart tu..taknak.. nak carik sendiri..last last mama terpaksa beralah jugak tanya ngan budak tu..lorrr rupenya dah beraleh tempat padan lerr tak jumpa...inilaaa dia dapur arang tu...hehe nak bawak gi makan2 tepi pantaiiii or air terjun senang..hihi

antu setan pelesit..makhluk perosak gi jauh dari aku ok

bende bende mcm gini memang suke melekat kat tengkuk nak bagi kita jangan aman...sentiasa je dalam keresahan berpanjangan..urrggggghh tak bleh jadik aku kene bangunnnn jugakk buang semuanya jauh jauh..WAKE UP MAMA WAKEEEEEEUPPPPPP!!!...huh!

aku gi kutip baju masuk mesin basuh...kemaskan katil..tukar cadar..tukar sarung bantal ..sapu sampah kemas kemas kemassss....oohhhhhhhh tidakkk! Maisarahhhhh..mama kemas kat depan ko gi belakang tolong mama kemas belakang pulak yeee..aduuhhh!


perut mama dah mula sakit sakit nihh..adoiiii keluar nye idakkk jugakk urgggghhh...nasib waktu nihh ko dah tido dek...

dalam malas malas nihh mama kene gi dapur gak..nak masak utk baba..jap lagi sian baba..balek mesti lapor...adek tido lame sikit ye sayanggggg...huhuhu...

angin mama tak baik sangat 2.. 3 hari nih...

adoiii mama rimas sangat sebenarnya bila tiba angin monsun barat daya nih sampai...hari nihh teramat amat malas nak ke dapur tak tahu ler kenapa..nak masuk dapur mcm benci jer..adek pun meragam hok hek hok hek wat mama lagi tensenn..tak pasal2 adek pun kene ngan mama..huhuhu

seksanye bila berkeadaan mcm nih..semua serba tak kene di buatnya...semuanya serba malas nak buat...angin baran pun tiba bende kecik nak jadik besar...huh!

tolonglaa pergi dan berakhir cepatt..tak sanggup nak tanggung dah...

Sunday, 23 October 2011

ehh! adek dah pandai sebut "maa..ma.."?

mmmm...hari nih aku mula berdiet semula..but pagi tadi aku terlewat amek sarapan pagi..selak selak dalam peti es..ada coklat cudbury huhuhu..just amek segi empat kecik tu dlm 3 ketul..hihi aci tak bekpes aku hari nihh...

huhuhu diam tak diam dah dekat tengahari dah....aper nak masak nih ekk...?? ayam ada..daging cincang ada..isi ikan dowri pun ada lagi....mmmmm kene goggle resepi laa nihh nak carik idea nak memasak...tngh2 nak goggle resepi Maisarah plak merengek beria ria...sambil sebut "ma...ma..." sambil tepuk tepuk tangan mama... ehhh adek dah pandai panggil mama ker....alamakk kalo la dapat di rakamkan 1st word dia nihh...huuhuu pasti mama gembira..namun takpelaa dek..mgkin mama salah dengar kot..
nanti mama buatkan adek nestum ekkk..hari nih mama terlambat nak buat bubur nasi adek..petang kang baru makan ye sayangg..pas mam nestum bleh tido..ok..

sebenarnya sejak 2 hari lepas mama prasan adek sebut.."ba...ba.." bila baba pergi tinggalkan adek..dalam kereta...adek nanges nanges sebut ba..ba sambil mata pandang arah mane baba pergi...huhuh so 1st word adek baba la...kannn...what ever la dek yang penting adek skarang kenal sapa baba and mama adek...kannn...

hampir sebulan arwah abah pergi tinggalkan kami

bila sebut pasal arwah abah...tup tap tup tap..masa berlalu 3 hari lagi genap sebulan arwah abah pergi mengadap illahi..terbayang bayang saat arwah abah sebelum dia meninggal jelas sekali dalam kotak fikiran nih...namun kenangan aku bersama dia tak sempat ku rakamkan...cuma ini sahajalah gambar terakhir yang dapat aku ambil sewaktu dia di Hospital Teluk Intan..waktu nih dia baru lepas operate mata...

aku rapat dengan arwah abah dari kecik..pasal tu aku lebih manja dengan arwah dan dia pun segala susah senang dia suka citer dekat aku..brbanding anak nye yang lain..tak bermakna dia membeza bezakan kasih sayang..cuma dia dengan aku tu lebih senang berbicara...atau berunding..adakalanya kkadang aku pun tak bersetuju gak dengan cara dia..cuma ape aku buat just diam..dan agak2 keterlaluan aku just tukar topik je..

aku perasan aku banyak amek peel arwah abah..antaranya panas baran..suke makan junck food..suke beli itu ini ikot kehendak hati bila ada duit...hehe namun mane tumpah nye kuah kannn ...dan aku juga tak suke berdendam lama2 bila brgaduh...sejibik mcm arwah abah..kalo bergadoh ngan adek beradek cepat2 je brbaik semula...tak nak pendam lame2....

namun kenangan tinggal kenangan..ini pun kenangan arwah lesen memandu dia yang aku amek dari dompet arwah lepas dia tiada lagi...


abah...sekiranya kau masih ada lagi...
pasti abah akan sentiasa call aku tiap pagi ptg sampai ke malam...
pasti abah akan sentiasa mengagah Maisarah..
pasti abah akan kata.."abah nak dtg umah ko.."

abah...kenapa hati ini rindu sangat padamu..
kenapa ttiba tiba air mata ini tumpah kerana mengenangmu..

abah..
orang rinduuu sangat dekat abah..
suara abah masih terngiang ngiang ..
gelak tawa abah..masih orang ingat..
segala gelagat abah..orang tak bleh lupa..

abah..
hanya doa ku kirim kan buatmu di sana..
semoga roh mu di cucuri rahmat..dan di tempatkan bersama
orang orang yang beriman dan beramal soleh..AMINNNN YA RABBALA'ALAMIN..

mak aku meracau tanya pasal mak dia (arwah nenek)

ttiba ada panggilan masuk dalam handphone aku..tak sempat nak angkat ...laaa battery abis plak..cessss terus aku capai charger dan ON semula hp aku tu...tengok tengok yg call yong aku..mmmm ngape plak nihh...aku try tepon dia balek...ttiba dia ckp "yang aku risau le ngan mak nih.." aku kate "haaaa...kenapa pulak demam lagi ke mak..?" memang dua tiga hari semalam dia demam ..melarat sampai ke anak branak kakak aku pun demam 1 family..tapi dah ok dah menurut kate kakak aku le..but malam tadi memang aku nampak dia uzur sangatt...

menurut kakak aku 2 hari semalam dia gi balek kampung jumpakan mak aku dengan adek beradik dia..dan ada urusan nak selesaikan pasal tanah  bahagian mak aku tu...mgkin dia letih sangat kot pasal dok lame dalam kerete diorang balek pun sampai umah malam..kate kakak aku...

tapi pagi nih tadi kakak aku bagi sarapan kat dia..dia taknak makan pastu dia asik ckp "mak aku mane..? mak aku...aku nak mak aku..." kakak aku dah mula resah sambil ckp "makk..dia dah meninggal mak jgn ckp yg bukan bukan mak...istighfar banyak banyak ye..." tu yang kakak aku terus tipon aku bagitau mak meracau...aku tanye "abis pas ko ckp mcm tu..mak mcm mane?" dia cuma angguk angguk je...



aku teringat dia pernah citer kat aku beberapa minggu yang lepas..dia kate "mak mimpikan arwah pakcik ko (bapak tiri aku..) dia datang pada mak riba pale mak..kiranya mak takde nanti mak tak mintak ape ape dari korang semua..hanya sedekahkan mak yassin malam jumaat ye..." MAAAAAKKK..arwah abah baru je pegi tau....bila mak ckp mcm tu..orang sedihhh sangat sangat ....

happy besday kakak

pepagi lagi dah update blog...blum sarapan blum buat aper aper lagi nih... cuma baru lepas nyusukan Maisarah...malam tadi mcm letih sesangat..huhuhu bukan letih aper nih letih psl banyak makan kot..hehe...
mau taknye pas balek dari Pantai Baru Klanang..terus balek umah jap rehat rehat..pas maghrib terus gi umah yong kakak aku psl sambut besday anak dia anak buah aku Rabiatul Adawiyah...HAPPY BIRTHDAY KAKAK SEMOGA RAJIN BELAJAR DAN DAPATKAN KEPUTUSAN CEMERLANG DALAM PEPERIKSAAN TAU!



semalam besday dia yg ke 8...tahun depan akan masuk darjah 2...aku pun terasa makin tua huhuhu ....nih gambar suapan dari ibu yang tersayang...


tak lupa juga buat nenek nye yang tersayang...nahh kek untuk nenek jugak...


kesian mak aku semalam nampak dia uzur sesangat...

Maisarah bersama sepupu sepupunya....so ape lagi makan makan time lee...


simple but nice...:)

Sehari di Pantai Baru Klanang, Banting

ermmm..pas membedal sakan Nasi Lemak pagi tadi..ttiba hp aku bunyik..tengok nama panggilan yang masuk.urggghhhh 'pompuan giler kuasa..' malasss la nak angkat...terus ckp ngan baba.."ba..jom la kite keluar kang dia datang malas nak layan pot pet pot pet dia tu..kang kalao bwk citer yang elok elok tentang arwah takpe..nihh kang isshh malas nak citer..jom laaa ba..."

 ..baba ngangguk tanda stuju..aku masih lagi membelek FB...aku dengar baba dan start enjin kete..huhuuhu cepatt plak mamat nih siap..dia terus angkat bakul susu Maisarah sambil dok bebelkan aku plak.."haa..kate tadi nak pegi jommm la ma..." :ok ..ok..nak siap le nih.." aku terus matikan si 2nd kenet aku nih terus amek baju2 Maisarah ngan segala pampers nye bagai...

destinasi kami...mane lagi huhuhu..tempat beristirehat bersama keluarga tersayangku..


sesampaii je kitorang terus carik pot yang bebetul bleh merehatkan badan sambil bersantai santai..yezzz..di bawah sepohon pokok ru dan mengadap pantaiii..cantikkkkkk...baba siap bentang tikar kluarkan segala keperluan Maisarah..si tecik nihh dah meragam nak mamaammm..aper lagi nasib tadi singgah Mc Donald pekan Banting beli bubur..so mammmmm bur nasik ye dek...auuuuummmmmmm sedappp..


sian dia lapar tersangatt dah tengahari pun kami sampai kann...ermmmm syokk nye dok bawah pokok ru..nihh sambil ngadap tepi pantai..angin bertiup nyaman sekali...Maisarah makan pun banyak hari nihh seronok agaknya dia..berselera di tiup angin pantai...huhuhu



aper lagi babah pun amek kesempatan ler..wat taik mata ha ha ha takper laaa sian babah seharian keje bagi laa dia rehat..luv u baba...


passs selesai... bagi Maisarah makan..dia main2 kejap atas walker bagi nasik turun ke perut jap..pastu dia pun join babah lepak sambil golek golek..huhuh...jelessss mama...


mama pun nak join gak korang golek golek..nasib org tak ramai lagi kat sini blehh aaaaarr bergolek gelantang ha ha ha...


beginilahh hasilnya..takde org nak tolong amekkan gambo kami nasib le kamera digital bleh delete delete kalo gambo tak jadik..kalo kamera dolu dolu..hampehhh buang kodak je kannn...hehehe sunggguhhh gembira kitorang harinihh....dengan tak sangka2 sambil golek golek 2 beranak nihh blehh di buaii mimpi lenaaa...huhuhuh


mama jugak terkebil kebil tak tido..perut rasa kebulurrrr...huhu terus kejotkan babah...suh dia carik makanan..setakat 2 tekak je kannn tapauuuu je laaa...


emmmm pas makan..legeeeee hehehe diet ntah mane ape ntah mane nengok nasi goreng telor dadar..semua lupe dahh...adoiiiii esok jangan main main lagi ok..no more freedom as today ok...ermmmmm...matahari dah tinggi baba..jom le kita kemas kemas dan berangkat...


sebelum meninggalkan pantai klanang mandikan Maisarah dulu siap siap..kang sampai umah takyah mandi lagi..adekkk cepat ikot baba gi mandi..kite nak balek dahh...jap lagi nak petang dahh..


ok malam kang kite nak gi umah mak yong sambut besday kakak rabiatuladawiyah plakk...nak ikot mama ngan babah lagi tak...jooooommmmmmmmm...

Saturday, 22 October 2011

pagi ahad nan indah

ermmm... hari nih hari minggu..baba bangun terus tanya mama.."sarapan ape pagi nih ma..?" mama masih menggeliat lagi atas katil sambil meregangkan segala urat urat badan...mama kata "baaa beli nasi lemak kolam pancing laa.."............hoiiiii NASIIII LEMAKKKKK!!!..mimpi ke aper tuan badan aku nihh..dia tak ingat ke hampir 3 minggu dah tak makan nasi lemakk....dia tak ingat ke dia tngh diet skarang nihh...huhuhhuu...

nyeh nyeh nyeeeh...hari nihh hari keluarga kann...huhuuhu hari pembebasan wat perut aku daaaa...ahak ahak..esok start le diet balek..hehehe..mama tengok baba dah siap nak pegi..Maisarah masih tergolek tepi mama sambil main main ngan remote control..."dekk..jom lekas kite ikot baba ronda kampung jom naik motor..." aku pun meloncat dari katil terus amek tuala sambil jerit.."baaa..tungggggguu mama ngan adek nak ikottt.."

besttt besttt..naik motor ronda ronda kampung sambil cari Nasi Lemak Kolam Pancing...angin sepoi sepoii menerpa ke pipi aku ngan Maisarah...adek terkebil kebil matanya di tiup angin..seronok gamaknye sesekali naik motor ngan babah nyeee..maklum ler dah berhari2 asik tergolek ngan mama je atas katil...ha ha ha...sampai je jat gerai nasi lemak terus order nasi lemak biasa 2 bungkuss ye ...dan terus balek umah

sampai jeeee kat umah..huhuhu aku terus gi kejar timbang..YaAllah! alhamdulillah berat masih tak berubah berganjak betul betul 1kg ke belakang..YUUUUUHHUUUU SERONOK TU..BILA JARUM TIMBANG SEMAKIN JAUH MENINGGALKAN BERAT ASAL....aper lagi aku terus bedal nasi lemak ...sakann....hehe(dlm hati aku esok aku kene diet balek..dan wat senaman giler giler...kite bako jer lemak lemak tu esok ekk..)

ok nak sambung membedal...

mmm..what to do ekk

hari nihh aku puas makan ayam goreng berempah dari pagi sampai ke petang nak dekat sebelah sekor aku mamamm ayam sorang ha ha ha..ayam je takpee...

mmm...hari nih Mr hubby koje balek lewat lagi OT...bawak kete plak tu..aku mati kutu kat umah nihh ingat nak berjalan mcm mane plak nak bawak Maisarah...yg ada motor kapcai nihh haa..so batalkan je niat tu..duduk je kat umah layan 2nd kenit nihhh udahh...1st kenet tngh tido tadi baru lepas meragam..tak pasal pasal kene "piaaappp" ngan mama...perangai mengada ngada nye sampaii..haaaa kann dah kene..huhuhu mama ko nihh tngh angin monson nye sampaiii le tu...aduhhh! rimass..

tadi masa tngh kemas kemas dapur..niat di hati nak gi carik langsir langsir lama nak potong wat sarung bantal..ermmmpp kene dek penangan movie tamil terus terbantut...hehehe laa nihh dok belengkor nan 2nd kenit nihh je layan perasaan...huhuhu

tngok jam dah kul 6.30ptg..Maisarah masih sedap lagi tergolek...mmmm aper nak buat nihh ekk...huh!

Friday, 21 October 2011

citer tamil nih best plak

citer tamil nih best plak.. heheh aku layan filem tamil hari nih...kisah pasal seorang hero nih menegakkan keadilan dalam negara dia sendiri..ermmm bagusss aku bagi 10 bintang..aku memang suke layan filem tamil nihh kekadang citer dia tu memang kene gak dengan kisah politik kat Malaysia nihh..


hehe ini lah hero nye...dia nih memang teror..aku suke cara lakonan dia nih gak..tngah aku goggle nak cari info pasal dia nih...ttiba terklik satu blog nih  aku setuju komen blog nih..  now aku nak layan citer nih sampai abis..hihi jumpa nanti k..
 ---------------------------------------------------------------------------------

hehehe..kelakar plakk KAREPE..(maksudnye kulit gelap..) satu babak nih dia nak mintak persetujuan pompuan nih nak kawin..tp pompuan nih pertikaikan soal warna kulit ...dia putih yg lelaki nih gelap tak sesuai nak kawin dengan dia...hehehe aku gelak pasal cara dia ckp tu memang lawak..pastu dia buktikan yang dia pun bleh tukar kulit jadik putih...teror tu...

huhuh..tngh syokk tengok movie tamil...nak ujannn laa plakk dentum dentam guruh kat langit...adoiiii...jangan le berbunyik2...nak nengok tv nihhh adohaiii...
--------------------------------------------------------------------------------

kurangg hajor betul...sian hero nih dia nak buat kebaikan pun bermacam macam halangan...namun dia tak patah semangat...huhuh teremosi plak aku nengok citer nih..hehe taklaa aku just bagi xpresi jiwa aku nengok citer nih...sesambil mata aku menengok citer nih sambil tangan aku menaip kat blog...fuyyyyooo dia sahut cabaran org yang hina dia setelah dia jatuh miskin...

alamakk iklann laa plak...huh

hujan malam

hujan jugak hari nihh..tapi dah dekat nak malam ok laa tu tuhan dah makbulkan doa aku pagi tadi lepas kain jemuran dah kering nak ujan ujan laa..ALHAMDULILLAH...btw Mr Hubby blum balek lagi..tadi dia sms katenye lambat balek OT sampai 7.30 mlm stuck ler kot nihh..tunggu ujan reda baru dia terjah balek..ermmm sian dia...takpe ba..malam nihh mama masak sepesel utk baba ok...

Maisarah dari kul 7.00 tadi tido tak bangun bangun lepas nyusu ingat nak bawak dia gi depan main main...tp dah gosok2 mate nak zzzzzzzzzzz...akhirnye tertido sampai skarang..takpelah janji dia dah nyusu..

aku plak dari tadi terpacak depan si kenet nihh membelek FB..dari satu posting ke satu posting...membalas komen komen kengkawan yg ku rasakan perlu nak komen..hehe mana yg tak komen tu just bace je...

namun ada 1 posting nihh buat aku gelak giler tengok video seorang nenek yang dah tua berjoget dangdut sakann...hehehe  lagak penari profesional je ..alahaiii buat aku terkekek gelak pasal buruk benor plak nengokkan..dah tua tua gitu dok menari tergelek gelek posing ala ala...kaki goda je lagaknye...mmm ntahlaa..mgkin dia di sakat dek cucu cucu or cicit cicit nye kott... (bersangka baikk...kunun..hehe) walhal dalam ati dok kate "apelah keje nenek nihh masa muda ekk..bekas penari kelab dangdut kot.." huhuhuu..

diet oh diet Part 3

mmmm..ingat nak bergolek2 tadi upernye hampehhh..perut mintak di isi dah lepas kul 2 dah nih tadi baru mamamm tengahari..lauk tngahari aku simple je...tak sempat ayam perapan tadi nak menyerap kat isi ayam tu..suara hati aku dah memangggil manggil mintakk di gorengkann cepattt nak nyekikk..hihi ok ini lah hasilnya...

2 ketul ayam goreng rempah dan sedikit salad sayur...ermmm puas rasa hati dpt mkn ayam goreng panas panas...huhuhuhu...ooo ye lupa nak bagitauu tadi pas gi pasar terus gi pasaraya 99 nak carik mayonis..belek nye belek dia nye nutrisi..ermm brand ladys choice 15gm sangat tinggi karbo dia....nasib ada pilihan lain aku beli yang brand kimball yang nihh...


karbo dia 15gm baru 1.1gm jerk so bleh laa terus amek yang nihh..


ok laaa...since aku nye entri nih pun dah dekat nak petang so aper lagi tea timeeeee...orait ini le menu tea time aku...burger taufu...errkkk macam maner nak buat?...ok yg nih memerlukan daya kreativiti yang tinggi hihi...ape ape aje lahh labu janji less karbo..ok...


taraaa ikut le step by step..ok....ding dong ding dong ding dong dah kul 6 ptg upernye...mmmmm...mase utk mandikan sikecik...dah meragamm dahh nihh kerimasan ..ok sayanggg jommm kite gi bersirammm...pas nih bleh nyusu dan kite main main  kat depan tunggu babah balekk ok...yoooommm

diet oh diet Part 2

yihhaaaaa....selesai jugak akhirnya segala bende yang aku nak buat hari niii..now time for bergolek gelantangggg ha ha ha...ehh sebelum aku bergolek gelantang tu mehh le up date blog dulu...mmmmm nak kasik tunjuk kat korang ape yang aku buat since aku tinggalkan blog ku tadi..

inilahhh bahan2 utk aku punye bekpes pagi tadi...sangat simple dan sedappppppp..ehh mcm iklan knorr pasti sedap plakk rancangan shiela rusly tu....hehehe


dan yg paling base tak tinggal ialah ini...sosej (pilih brand ramlee krn karbo dia paling rendah compare ngan brand lain2 tinggi belas belas ke atas..)


dan yg pasti semasa menggoreng gunakan minyak olive oil..(ingatt tuuu...) telur 2 bijik tu aku pukul ngan bawang cincang + garlic spread (aromanye sungguh menikam kalbu psl tu aku ske guna bende nihh..)

kemudian pas dah agak2 masak..sessi penggulungan pun bermula..


dan akhir sekali sessi makan time leeee ape ke lagi dahh kebuluq dahh nihh...tauuuu


di mulakan dengan bismillah di sudahi dengan alhamdulillahhhhh..hihi wokeyy...pas soru sapedek...sessi aku nak gi pasar plakk pun tiba...pas semuanya standby maksud aku my dotter..Maisarah le..hihi ok dek jomm ikot mama gi pasar orait ready....yooo callloww...vrooommmmm


pasar dekat je tak jauh..nihh kalo sepupu aku tengok mesti dia melenting gilerr...budak tu di letak mcm tu je dalam kete kang ko brek mengejutt...bla bla bla blaaaaa.....huhhhh...adoiiii penat nak dengauu..takpe Maisarah budak yang dengar kate bila aku letak gini..dia dudok diam diam main ngan jari dia jap lagi smpai tertido..huhuhu...nowwww dek kite dahh sampai pasauuu..moh lekas ikot mama carik lauk..


di sinilahh tempat aku selalu memborong barang2 basah sungguh banyak pilihan seronok sopping kat sini..hehehe..dan inilah lauk kegemaran aku yang selalu aku wat soup..

siakappp..kap kap sawadikapp..ha ha ha...aku tak amek banyak sekor je enaf...ok....wat sop memang terangkat...ok lauk kedua yg wajib aku beli sebelum terlupa...yeaaaaaa...kruuuukkk kruukkkk...

montel ayam nihh kann tapi nih bukann gambo sebenar aku cilokkk je..gambo sebenar kangg terposing ngan pakcik siang ayam tu..perasan plak dia aku amek gambo dia tengah siang ayam...kang...hehehe jadi yg lain2 aku just amek tempe dan tauhu takyah le tepek gambau tauhu ngan tempe tu bukan glamer mane punn kannn...hihi ok akhirnya aku pun selamat sampai di rumahh...Maisarah dah merenggek mintak susu...huhuhu maklum ler dah tengahari siann dia..

ok dek mama dah siapkan susu adek...adek golek2 sini jap ekk mama nak ke dapur simpan barang2 dan bersihkan ayam japp senang mama nak perapp wat ayam goreng berempahhh errmmmmm...bessshhhh!


ok nih la ayam goreng berempah aku yang siap di perapp simple je aku nye resepi just tabur garam..serbuk kari daging..garlic spread..cili giling dan gaul le sampai sebati dan simpan dalam peti es...oraittsss...pinggan dah basuh dapur dah kemas...urgggg senyappp je Maisarah kat depan tu ape plak di buatnyeee..ekk


alaa..alaaa siannya anak mama...tunggu mama siap kemassss terus tertido yeee.....cepat cepatt amek kamera hehehehe..mama kemaruk nak tepek kat blog kangg...hihi...siann anak aku sampai tertido sendiri upernye...
nak di jadikan citer time aku nak amek dari depann...uperrnye dia buat magik kat mama..adddussssss pandaiii ko bersandiwara ye dekk...mamam piaapppp kanggg...


uiiikk!! celik uperrnye ingat tidooooooo..bertuah punye anak..mmm alahaii nak main main ngan mama lagi ye..ok ok...mama tauu adek nak kepok ngan mama baru bleh popommm ye ...oraitt orait I know your feeling meh sini meh...mmmmmuah muahh muah muahh...baru nak tido kannn...laillahaillallah..muhammadurasullullahh....


tengok muka tak bersalah dia tu main main kann mama..selamber jer huuhh..akhirnye tewas jugak dalam pelukan mama...


tidor lenaaaaa dan ciuumm mama yang bauu ayamm nihh ha ha ha...ok..sayanggg mama nak gi mandi berwangi wangi..pastu kite blehh golek sesame ekkk...sayonaraaaa...