Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Premature Baby tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers

LilySlim Diet days tickers

LilySlim - Personal pictureLilySlim Diet days tickers

Tuesday, 15 November 2011

uppsss..mama salah lagi!

ntah nape malam nih aku lewat sikit tido..selalu tu waktu cenggini dah join dua beranak nih gedeboom...hehe mgkin malam nih idea nak nulis blog mencurah curah kot...apa apa pun layan kann aje le..yeeee..

siang tadi bawak Maisarah gi hospital just gi utk checkup biasa je...alhamdulillah berat Maisarah meningkat dari hari ke hari..tadi timbang dah 6.4kg...huhuhu ada mase aku tak larat nak dukung dah.. gilir gilir ngan baba nye je...doc pun just tanya perkembangan Maisarah semuanya normal..alhamdulillah next appointment 5/4/2011 pulakk...

cuma tadi sewaktu doc arahkan aku gi amek darah Maisarah..tak tersangka pulak kes yang gini berlaku pada aku...pas aku letak borang amek darah tu dalam bakul kat bilik amek darah tu..aku terus duduk menunggu giliran sambil riba si tecik nih yang dah kekenyangan menyusu terus tertido...aku pun beraleh tempat duduk bebetul depan pintu bilik yang ternganga luas...sambil tu mata aku terbaca nota yang tertepek kat pintu bilik..."ibu bapa di kehendaki duduk di luar sewaktu proses pngendalian di jalankan..Terima Kasih"..

dalam hati kate.."woo tak leh masuk..maklum le hospital gomen.." hehe kene le patuh arahan..kang tak pasal kene sound plak kangg..tengah ati aku dok ngomel sensorang tu...sempat lagi suh baba adek gi basuh botol susu jap sementara tunggu giliran...

ttiba aku dengar misi panggil sambil pandang muka aku angguk suh masuk...huhuhu dalam ati kate "aikk..cepat plak..belum panas lagi punggung duduk dah panggil..bagusss le cenggini ada kemajuan..cepat takyah tunggu lelama.." aku terus dukung Maisarah sambil bergegas masuk..terus aku letak Maisarah atas katil dan berlalu nak keluar semula..rupanya adek dah terjaga aper lagi melalak jam jam tu jugak tengok aku nak pergi tinggalkan dia...huhuhu manja sungguh dia dengan aku...takleh tinggal seminit pun...sorry sayang mama keluar kejap je..mama tunggu adek kat luar ye..adek dah siap nanti mama masuk amek adek balek ok...

sian sungguh aku dengar jeritannya tersedu sedan mintak jangan tinggalkan dia..adohaiiii la anak...

aku terus duduk kat luar sambil dengar jeritan Maisarah namun dalam hati aku berkata kata plak..."aiikk aku yg baru sampai dah kene panggil..tapi tadi sebelum aku ...ada parents lain yang menunggu sama..." huhuhu hati aku dah mula cuak...errrkkk betul ke nama Maisarah tadi yang misi tu panggil errrkk...adohaiiiii....tengah aku ding dong ding dong...misi pun keluar panggil aku amek adek...cepat cepat aku masuk dalam dapatkan si tenit aku tu.yang dah merah padam mukanya menjerit..siannnn dia penuh mukanya dengan airmata..

terus aku mention nama Nur Maisarah Hasinah..mulut nih terpacul cakap..doc pulak bagitau nama lain...arrrghhhh!! dah ku telah mesti silap nih...adohaiiii mcm mane nih..misi kat sebelah tadi mula salah kan aku..."tadi saya panggil akak kata ye.." aikkk...ye ke..."akak salah dengar kot...maklum le awak panggil tadi pun slow sangat..awk pandang saya sambil angguk..akak ingat giliran akak le.." adohaiii mcm mane doc...?"

nasib doc kate "takpe tukar pek darah nih je.." berkali kali aku tanye "betul ke doc..takde ape ape nih..." ngan muka kesal..aku pun berlalu dapatkan baba adek tngh tunggu kat luar...baba perasan muka mama dah lain mcm..terus dia tanya "kenapa ..kenapa..?" baba plak panik...aku pun citer le aper yang berlaku...aperlagi lagi sekali aku kene bebel sampai dalam kereta..sampai rumah...sampai ke petang sampai ke malam tak sudah..."hissshhh..mama nih kan nasib le budak tu amek darah jugak..kalo di buatnya budak yg sepatutnya masuk dulu tu kene tebuk pale...tak pasal pasal adek pulak yang kene..." baba bebel kan mama...

aku just diamkan diri..tahu diriku bersalah..uwaaaaaaaaaaa maap kannn..mama dek!...

No comments:

Post a Comment